Jag kan ju inte göra det enkelt för mig

Planerar flyktvägar (det är en sån dag). Oro. Pengar. Planer. Förväntan. Kanske är uppsatsångesten som smyger sig på. Det är för mycket och för lite på samma gång. Teaterrep och uppsats. Maj är uppbokat fram till den 28:e. Ändå känns det som att jag står och stampar på samma fläck. Geografin kan hänga sig. Vill och vill inte lämna Uppsala. Börjar trivas här men annat drar. Fönstershoppa flygbiljetter istället för att läsa saker jag borde, fokus på sen istället för nu, det potentiella före det aktuella. Har alltid ett datum i skallen. Tröst. Men sen då? Till våren. Om allt går i lås. Tänker se till att skaffa fram de nödvändiga nycklarna.
 
För långt i mil och minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0